Elitseriehockey

Innan jag inleder måste jag bara be om ursäkt för min frånvaro. Jag har, som man säger i bloggbranchen, lidit av idétorka. Men nu är jag tillbaka med en större "jävlaranamma".

Hur som helst. Idag vankas Elitseriehockey. Inte nog med det, utan första gången på vad som känns som hur länge som helst, fast som självklart inte är hur länge som helst, ska jag få se mitt älskade Hv71 i verkligheten.

Märkligt, kan det tyckas, att jag, en kille från Kilafors håller på ett lag som kommer från Jönköping, en stad som ligger i helt fel landsände (inte för att Jönköping på något sätt ligger vid en ände av  detta land, men skitsamma.) för att vara i mitt "heja på-lag".

All cred till att jag håller på Hv71 kan ges till min gode vän Joakim Dagh. Saken är den att när jag var 5 år, alltså år 1995, tog Hv sitt första SM-guld. (för övrigt som första lag någonsin som vann sm-pokalen efter att slutat 8 i tabellen efter grundserien.) Man vann med 3-2 i matcher mot ett kraftigt upphausat Brynäs. Detta var jag dock alldeles för liten för att ta notis om. Dagh, å andra sidan, är två år äldre än mig och hade börjat följa sportnytt på kvällarna istället för att leka med leksaksbilar. Jocke som också var ledare i vårt "gäng" på dagis kom dagen efter Hv71s triumf till dagis och sade att han höll på Hv.

Som underordnad hade man inte mycket annat att göra än att göra detsamma.

På den vägen är det.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag trodde inte du var den personen som föll för grupptryck ? :P

2009-10-06 @ 18:09:04
URL: http://dundermoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0